گراف جا به جایی رده های تزویج گروه ها

پایان نامه
چکیده

گروه دلخواه g را در نظر بگیرید. گراْف ?_g را که گراف جا به جا یی رده های تزویج g نامیده می شود به صورت زیر به گروه g نسبت می دهیم: مجموعه ی تمام رده های تزویج غیر بدیهی g را به عنوان رئوس ?_g در نظر بگیرید.دو رده ی تزویج متمایز با یکدیگر مجاورند اگر و فقط اگر عنصری از یک رده ی تزویج با عنصری از رده ی تزویج دیگر جا به جا شود.در این پایان نامه نشان می دهیم که اگرg گروهی تابدار حل پذیر باشد آنگاه ?_g حداکثر دو مولفه ی همبندی دارد که قطر هر مولفه ی همبندی حداکثر 9 است. همچنین اگر g گروهی موضا" متناهی باشد آنگاه ?_g حد اکثر 6 مولفه ی همبندی دارد که قطر هر یک از مولفه های همبندی حداکثر 19 است. به علاوه در این پایان نامه دو زیر گراف القایی مهم ?_gz و ?_gf را معرفی می کنیم که مجموعه ی رئوس زیر گراف القایی ?_gz رده های تزویج غیر مرکزی g و مجموعه ی رئوس ?_gf رده های تزویج نامتناهی g می باشد. اگر g گروهی تابدار غیر آبلی باشد به طوری که ?_gz یال نداشته باشد آنگاه g دارای مرتبه ی 6 یا 8 است و اگر g گروهی متناهی غیر آبلی از مرتبه فرد باشد به طوری که ?_gz مثلث نداشته باشد آنگاه g دارای مرتبه ی 21 یا 27 است. در انتها ساختار گروه های تابداری را که زیر گراف القایی ?_gf آنها یال نداشته باشد به طور کامل توصیف می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گراف جیکوبسن روی حلقه جا به جایی

گراف جیکوبسن معرفی شده و بیان شده که تحت چه شرایطی دو راس متمایز با هم مجاور هستند. برخی از خصوصیات گراف نیز محاسبه شده است.

گراف غیرجا به جایی گروه ها

فرض کنید g گروهی نا آبلی و z(g) مرکز آن باشد . در این صورت گراف g? که گراف غیر جا به جاییg نامیده می شود را به صورت زیر به گروهg نسبت می دهیم : رأس های g? راg(g) در نظر می گیریم و دو رأس متمایزx وy به یکدیگر متصل می شوند هرگاه داشته باشیم xy?yx . دراین پایان نامه به بررسی ویژگی های این نوع گراف ها و ارتباط خواص بین گروه ها و گراف های غیرجا به جایی متناظر با آن ها می پردازیم . به ویژه این حدس ر...

15 صفحه اول

گراف رده ای و طول رده های تزویج یک گروه متناهی

گراف رده ای g که با (??(g نمایش داده می شود، تعریف می کنیم. یک شرط لازم برای اینکه به ازای هر سه رأس از گراف (??(g برای یک گروه حل پذیر g، حداقل دو رأس از آنها به هم متصل می باشند. گروه های ?-تفکیک پذیر رده ای را رده بندی می کنیم.

تواناسازی جا به جایی پایگاههای قدرت در سازمانهای امروزی

برای ارتقای عملکرد کارکنان در سازمان تمهیدات فراوانی اندیشیده شده است که همه آنها وجهی مشترک دارند و آن مشارکت است. سه راه عمومی افزایش مشارکت کارکنان عبارتند از استفاده از سیستم پیشنهادات، تشکیل گروه های کاری و تواناسازی کارکنان.

متن کامل

گراف غیر جابه جایی p-گروه ها

روش های زیادی برای نسبت دادن یک گراف به یک گروه وجود دارد. ما گراف زیر را به گروه g نسبت می دهیم.فرض کنیم ‎g‎ گروهی غیر آبلی و ‎z(g) ‎ مرکز آن باشد. گراف غیر جابه جایی گروه ‎g‎ را با ‎?_g‎ نمایش داده و به صورت زیر تعریف می کنیم: (g(g را مجموعه ی رئوس گراف ‎ ?_g ‎ در نظر می گیریم و دو راس ‎x‎ و ‎ y را زمانی به یکدیگر وصل می کنیم که ‎ xy? yx‎. ما نشان می دهیم اگر ‎ ? _p و ? _h‎ یکریخت باشند، آن گ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023